Sunday 3 March 2019

KENALI GEJALA, FAKTOR DAN PENCEGAHAN KANSER PANGKAL RAHIM (serviks)

GAMBARAN BAGAIMANA KANSER PANGKAL RAHIM (SERVIKS) MENYERANG





Terdapat dua jenis utama barah pangkal rahim iaitu

1.   Squamous cell carcinoma adalah barah pangkal rahim sering berlaku. Ianya bermula dari dalam sel skuamus atau kulit seperti sel di pangkal rahim.

2.    Adenocarcinoma adalah jenis barah pangkal rahim yang jarang berlaku; ia bermula dari dalam sel glandular. Selain itu, barah pangkal rahim boleh dibahagikan kepada microinvasive atau invasive.



Adenocarcinoma merupakan salah satu jenis kanser serviks yang kekal. Adenocarcinomas lazimnya menyerang wanita yang berusia antara 20 hingga 30 tahun. Adenokarsinoma servikal berasal daripada mukus yang di keluarkan sel-sel kelenjar endocervix ( glandular cells ) secara berlebihan. Kanser serviks mempunyai ciri-ciri kedua-dua karsinoma sel skuamus dan adenocarcinomas. Ini telah dipanggil adenosquamous karsinoma atau mixed carcinomas. 


more info, please Contact us:

DR. Majezan Yaacob MD 012 907 8511
Mat Norfiah  013 996 2974

Walaupun kanser serviks bermula daripada sel-sel pra kanser, tidak semua Pra Kanser serviks akan bertukar menjadi Kanser Serviks kekal. Hanya beberapa orang sahaja yang akan mengidapi kanser Serviks kekal. Kebiasaanya perubahan sel pra Kanser akan mengambil masa bertahun-tahun untuk menjadi sel Kanser serviks kekal. Walaupun tubuh badan seseorang telah berlaku perubahan pada sel pra Kanser ianya akan kembali normal dengan secara semulajadi tanpa sebarang rawatan asalkan orang tersebut menukar diet pemakanan yang mengandungi B17 atau melalui kaedah suntikan B17

B17 AMIGDALIN iv (3g/10ml)

SUNTIKAN B17 AMIGDALIN

more info, please Contact us:
DR. Majezan Yaacob MD 012 907 8511
Mat Norfiah  013 996 2974


Merawat sel pra kanser di peringkat awal akan dapat menghalang dan mencegah semua jenis kanser serviks menjadi kekal. Contoh pemakanan yang dapat mencegah sel pra kanser Serviks menjadi kanser serviks kekal adalah dengan mengambil sumber yang ada vitamin B17 melalui pemakanan atau suntikan. Perubahan Sel pra kanser dibahagikan kepada beberapa kategori berdasarkan analisa ke atas sel yang di lihat di bawah mikroskop. Hampir semua kanser-kanser serviks adalah sama. Samaada karsinoma sel skuamus atau adenocarcinomas. Maka cara rawatan dan pencegahan juga sama. Selain dari sel kanser yang di sebut di atas kanser jenis lain juga dapat dibangunkan dalam serviks. Antaranya seperti kanser kulit, sarkoma, dan limfoma. Walaupun kanser jenis ini biasanya berlaku di bahagian organ yang lain. Tetapi tidak mustahil boleh berlaku di bahagian Serviks. 

Kanser pangkal rahim atau  kanser serviks adalah sejenis kanser yang 99.7% disebabkan oleh human papilloma virus (HPV) onkogenik, yang menyerang pangkal rahim. Virus ini boleh merebak secara langsung dari sentuhan kulit, masa inkubasinya boleh lebih dari sepuluh tahun, oleh kerana itu diperingkat awal tidak ada gejala yang nyata.

Kajian menunjukkan bahawa selain disebabkan jangkitan HPV faktor seperti merokok dan komsumsi pil dalam waktu lama juga boleh mempengaruhi risiko seseorang terkena kanser serviks.



Untuk mengelakkan jangkitan virus dan meminimumkan  terkena kanser serviks, anda harus mengenal faktor penyebab, pencegahan dan gejala agar anda boleh mengurangkan risiko anda menghadapi kanser serviks.







Faktor @ Punca

1. Faktor Umur
Wanita yang dijangkiti virus ini pada umumnya mendapat gejala kanser serviks pada usia diatas 40 tahun. Semakin tua seorang wanita maka makin tinggi risikonya terkena kanser serviks.

2. Faktor Kebersihan
Keputihan yang dibiarkan terus menerus tanpa dirawat merupakan salah satu pencetus kanser ini. Segeralah berunding dengan doktor anda bila anda mengalami keputihan yang tidak normal.
Membasuh kemaluan dengan air yang tidak bersih, misalnya di tandas-tandas awam yang tidak terawat juga memperbesar risiko kanser ini. Hal ini kerana kita boleh saja dijangkiti dari orang yang sebelumnya menggunakan tandas tersebut.

3. Faktor-faktor lain
Selain sifilis, gonorea, herpes simpleks, HIV-AIDS dan kutil kelamin, seks bebas juga ternyata dapat membawa virus HPV. Mempunyai lebih daripada satu partner seks akan meningkatkan risiko penularan virus HPV. Jika anda melahirkan bayi melalui serviks, dan mempunyai anak lebih dari 5 orang, ia juga boleh menimbulkan meningkatkan risiko kanser serviks. Hal ini kerana saat melahirkan, bayi yang melalui serviks dapat menimbulkan trauma pada serviks.



Pencegahan
Pap Smear merupakan pemeriksaan sederhana yang dapat mengenali kelainan pada serviks. Dengan rutin melakukan papsmear, perbezaan  pada serviks akan semakin cepat diketahui sehingga memberikan hasil rawatan semakin baik. Selain itu, pencegahan terhadap kanser serviks dapat dilakukan dengan program skrinning dan pemberian vaksinasi. Vaksin HPV akan diberikan pada perempuan usia 10 hingga 55 tahun melalui suntikan.



more info, please Contact us:
DR. Majezan Yaacob MD 012 907 8511
Mat Norfiah  013 996 2974

Gejala
1. Pendarahan
Kira-kira 70% -80% pesakit kanser serviks ada timbul gejala pendarahan faraj. Kebanyakan berlaku selepas hubungan seksual atau terlalu memaksa pada waktu buang air besar, ada darah segar bercampur dengan rembesan faraj (keputihan).



2. Pendarahan tidak teratur pada faraj
Sering adanya pendarahan tidak teratur pada faraj adalah gejala awal kanser serviks, banyak pesakit pada usia lanjut datang berubat kerana gejala ini, harus segera mendapatkan diagnosis awal kanser serviks, melakukan rawatan secara tepat waktu.

3. Rasa sakit
Pada umumnya gejala awal kenker serviks adalah rasa sakit yang sering terjadi pada perut bahagian bawah. Apabila setiap saat masa haid, buang air besar atau hubungan badan rasa sakit meningkat anda sebaiknya cepat-cepat memeriksakan keadaan serviks anda ke doktor.

4. Peningkatan rembesan faraj (keputihan)
Kajian menunjukkan kira-kira 75% -85% pesakit kanser serviks mengalami peningkatan rembesan faraj yang diikuti dengan perubahan bau dan warnannya. Keputihan abnormal semacam ini, adalah gejala awal kanser serviks.
Untuk anda yang belum sama sekali mengalami gejala-gejala ini, bukan bererti anda tidak akan terkena kanser serviks. Pencegahan dan menjauhi faktor-faktor penyebab penyakit ini adalah sesuatu yang wajib dilakukan oleh para wanita untuk meminimumkan kemungkinan terkena kanser pangkal rahim ini.
Apabila anda mengalami gejala-gejala yang menunjukkan kanser serviks, segeralah periksakan kepada doktor pakar kanser serviks.
Kaedah Rawatan Kanser Pangkal Rahim







Oasis program Hospital Hope
boleh rujuk link ini :oasis of hope hospital

Di Oasis of Hope Hospital di Baja, California, Mexico, yang terletak 20 batu ke selatan San Diego, California, Amerika Syarikat, kumpulan Contreras doktor merawat pesakit, bukan penyakit. Mereka akan menyediakan pemakanan dan bukan toksik terapi yang bukan sahaja menyerang kanser. Terdapat tiga bahagian untuk program ini:

a. Vitamin dan enzim
b. Nitrilosides, vitamin B17, Laetrile, biji) (Boleh Keajaiban Dapatkan product ini kepada dari kami)
c. Diet (lihat Makanan yg mengandungi B17)



Nota: Vitamin dan Enzim yang perlu diambil dengan makanan (Vitamin dan Enzim ini kepada Anda Boleh Keajaiban Dapatkan dari kami pada DENGAN Segera DR Majezan Yaacob MD 012 907 8511 Atau Mat Norfiah 013 996 2974..


1. Pelbagai vitamin - 1 kali sehari

2. Vitamin C - 1 gram dua kali sehari, meningkat kepada sekurang-kurangnya 6 GMS setiap hari semasa mengambil dos yang tinggi laetrile

3. Vitamin E 400 unit - 1 kali sehari

4. Univase Forte (dahulu Megazyme Forte) (gabungan trypsin, chymotrypsin, bromalin dan zink) - 2 tiga kali sehari

5. asid Pangamic (B15) 100mg - 1 tiga kali sehari

6. vitamin beremulsi A menyediakan 125,000iu setiap hari. (The bersamaan titik A & E beremulsi adalah kira-kira 8 titik dengan 15,000 iu vitamin A setiap drop)

7. Binzel menekankan keperluan untuk zink, dapat menyerap vitamin B17 - mengambil secara berasingan jika tidak dalam suplemen enzim. (A dos terapeutik adalah 15 - 50mg setiap hari)

8. Nitrilosides iaitu Vitamin B17

Dr Binzel menggunakan Amygdalin (Laetrile) tersedia dalam 500mg tablet dan dalam botol (10cc-3gms) untuk kegunaan intravena. Dos yang dia menggunakan adalah seperti berikut: selama tiga minggu. Laetrile intravena diberikan tiga kali seminggu selama tiga minggu dengan sekurang-kurangnya satu hari antara suntikan. Cara pengambilan: 1 dos 1 botol (3gms); 2 dan dos 3 2 botol (6gms); 4th- dos 9 3 botol (9gms).Dos lisan diberikan dalam dos 1gm setiap hari (dua tablet 500mg) pada hari-hari di mana pesakit tidak menerima IV Laetrile. (menambah dos intravena dan oral bersama-sama mereka total 79gms lebih 19 hari iaitu purata hanya lebih 4gms per hari) (:. DR Majezan Yaacob MD 012 907 8511 Atau Mat Norfiah 013 996 2974) Dr. Binzel mempunyai mereka mengambil kedua-dua tablet pada masa yang sama masa sebelum tidur semasa perut kosong dengan air. Air adalah penting kerana terdapat beberapa enzim dalam buah-buahan dan sayur-sayuran dan jus mereka yang akan memusnahkan sebahagian daripada potensi tablet Laetrile semasa mereka berada di dalam perut. Apabila perut telah dikosongkan, ini tidak ada masalah. (Walau bagaimanapun, sumber-sumber lain mengesyorkan mengambil pil manakala yang mempunyai makanan di dalam perut Secara peribadi kami telah memperolehi mempunyai makanan di dalam perut yang terbaik -. Tetapi buah tidak mentah atau sayur-sayuran kerana ia mengandungi enzim

Tiga bulan akan datang
Berikutan pertama tiga minggu I.V. suntikan, pesakit itu mempunyai satu suntikan 1 botol - 3gms sekali seminggu selama tiga bulan. Jika pesakit notis perbezaan besar dalam cara dia merasakan apabila suntikan dikurangkan kepada sekali seminggu, suntikan meningkat kepada dua atau tiga kali seminggu selama tiga minggu. Ini diulangi seberapa kerap yang perlu sehingga pesakit notis ada perbezaan dengan dos yang berkurangan. Akhirnya hanya satu gram sehari diambil secara lisan, dan ini berterusan selama-lamanya.

Dr Binzel tidak bermula pesakitnya pada Laetrile mereka, sama ada IV atau lisan, sehingga mereka menanggung vitamin dan enzim mereka dan diet untuk tempoh sepuluh hari hingga dua minggu. Beliau mendapati bahawa Laetrile yang seolah-olah mempunyai kesan yang sedikit atau tidak sehingga kuantiti yang mencukupi vitamin dan mineral lain dalam badan.

Zink, sebagai contoh, adalah mekanisme pengangkutan bagi Laetrile. Jika tiada kuantiti yang mencukupi zink, yang Laetrile tidak masuk ke dalam tisu. Badan tidak akan membina semula tisu-tisu tanpa kuantiti yang mencukupi Vitamin C. Apabila dia mula Laetrile dia juga meningkatkan dos Vitamin C dengan 1 gm setiap hari ketiga sehingga mereka mencapai tahap sekurang-kurangnya 6gms. (Apabila mengurangkan dari tahap yang tinggi vitamin C, sila berbuat demikian secara beransur-ansur.)

Tahap nitrilosides dalam badan boleh dipantau. Apabila badan metabolises nitrilosides, undang-produk adalah tiosianat. Tahap tiosianat dalam darah boleh diukur. Dr Binzel mendapati secara umum, bahawa pesakit yang melakukan yang terbaik adalah mereka yang penuh tahap tiosianat adalah antara 1.2 dan 2.5 mg / DL.

Laetrile bukanlah satu-satunya sumber nitrilosides. Terdapat beberapa 1500 makanan yang mengandungi nitrilosides. Ini termasuk biji aprikot, biji pic, biji anggur, beri hitam, blueberry, strawberi, taugeh, kacang mentega, dan kacang macadamia. Kelebihan mengamalkan laetrile adalah bahawa ia boleh meningkatkan tahap nitriloside dalam badan (dan, dengan itu, mewujudkan semula-baris kedua badan pertahanan terhadap kanser) lebih cepat daripada yang boleh dilakukan oleh diet semata-mata.

Diet Untuk pesakit:
Jika ia adalah haiwan atau daripada binatang anda tidak boleh mempunyai ia! iaitu semua daging, ayam, ikan, telur, keju, keju dan susu. Sebab: ia mengambil kuantiti yang banyak enzim penghadaman untuk memproses protein haiwan (ini adalah enzim yang larut lapisan protein sel-sel kanser yang kemudiannya boleh dibunuh oleh sel-sel darah putih). Pesakit akan berada di diet ini untuk sekurang-kurangnya 4 bulan. Untuk memulihkan enzim semula ke dalam badan untuk baris pertama pertahanan.

Jika ia tidak datang dari haiwan yang anda boleh makan, tetapi tidak memasak! Sebab: buah-buahan dan sayur-sayuran segar mengandungi enzim penting, tetapi apa-apa suhu lebih 130 darjah akan memusnahkan enzim. Atas sebab ini buah-buahan dan sayur-sayuran mungkin tidak dimasak, tin atau botol. Mereka boleh dibekukan di rumah, tetapi makanan beku komersial sering diproses dalam beberapa cara.

diet dengan banyak salad.
Kuah salad: menggunakan minyak sayuran dan gula halus - menggunakan sirap pekat atau madu. Penggunaan garam laut secara sederhana, beriodin adalah baik. Menggunakan herba dan rempah.
Tiada tepung putih atau gula putih. Tiada bahan pengawet makanan.

Makan seluas pelbagai sayur-sayuran yang mungkin. Bertujuan untuk 60% sayur-sayuran dan buah-buahan 40%. Juga pelbagai jenis buah-buahan - kecuali buah-buahan sitrus, makan benih buah - biji epal, biji anggur, biji aprikot, biji pic, dan lain-lain mempunyai kandungan nitriloside yang tinggi. Dapatkan protein dari sayur-sayuran supaya anda menggunakan enzim kurang pankreas untuk pencernaan.

Kandungan protein dalam diet boleh menjadi bijirin cooked.Wholewheat, pasta, roti. Jagung. Soba tinggi dalam protein. Butter dalam jumlah yang kecil - tidak marjerin. Tinggi kacang dalam protein. (Bukan kacang tanah panggang kerana asid ditubuhkan pada pemanggangan) buah-buahan kering menyediakan protein. Kacang apabila dimakan untuk protein boleh dimasak. Apa yang boleh dimakan mentah harus. Tiada susu lain daripada apa yang digunakan pada bijirin dan dalam masakan. Tiada kafein. Teh herba adalah OK.


Pada akhir 4 bulan jika pesakit berada dalam keadaan baik, diet adalah liberal. Masukkan ayam, ayam belanda dan ikan. 90% daripada diet harus seperti di atas ditambah dengan ayam, ayam belanda dan ikan. Lain-lain 10% sayur-sayuran yang dimasak dan 0% daging merah.




sanggupkah anda mengalami situasi ini???

diabaikan
dipinggirkan
hidup segan mati tak mahu



Produk Cadangan seperti di bawah



more info, please Contact us:
DR. Majezan Yaacob MD 012 907 8511
Mat Norfiah  013 996 2974

"KITA TIDAK MENOLAK PERUBATAN MODEN, DAN KITA JUGA AKUR DENGAN RAWATAN ALTERNATIF"








2 comments:

  1. terima kasih tuan... sekiranya memerlukan product rawatan bolehlah hubungi no yg tertera. terima kasih

    ReplyDelete