Sunday 10 March 2019

8 CARA SEL KANSER AKTIF DAN CARA MENANGANINYA



8 CARA SEL KANSER AKTIF


Perhatian: Penyakit Kanser adalah penyakit ketidak seimbangan sistem. Penyakit Kanser merupakan “masalah dengan sistem keseluruhan badan”. Oleh sebab itulah, rawatan yang paling sesuai mestilah merangkumi persekitaran keseluruhan badan. Terdapat banyak teori yang berbeza tentang kanser: Vitamin B17 Nutrien tertentu sangat di perlukan oleh tubuh badan seseorang. Sekiranya nutrien tersebut berada dalam keadaan cukup maka sistem metabolik dalam badan dapat bekerja dengan baik. Jika nutrien tersebut berada dalam keadan yang kurang dari sepatutnya. Sistem tubuh akan memberi isyarat pada kelenjar pituitari. Maka dengan serta merta kelenjar pituitari yang berada di dalam otak (dikawal oleh hipotalamus), akan mengurangkan rembesan Rangsangan Hormon Tiroid (TSH) sehingga kadar metabolik seseorang berada dalam keadaan cukup rendah. Kesanya;melambatkan tindak balas sistem biokimia.

hubungi segera:
DR. Majezan Yaacob MD 012 907 8511

Mat Norfiah  013 996 2974

 Fakt0r mempengaruhi metabolik dalam badan

1. Frekuensi makanan: Makan dalam frekuensi yang sering mengelakkan penurunan tahap metabolisme tubuh dan menjaga gula darah dalam level yang stabil.

2. Jaringan otot: Otot merupakan mesin pembakar lemak, semakin banyak otot yang terbentuk mata pembakaran kalori dan lemak juga semakin banyak otot yang terbentuk maka pembakaran kalori dari lemak juga semakin banyak.
3. Tahap aktiviti: Penting pula tetapi harus digabungkan dengan pola makanan yang tepat dan kekerapan makan yang sering.

4. Pilih makanan: Makanan berlemak sukar dimetabolisme sehingga membuat tingkat metabolisme semakin lambat.

5. Air yang cukup: Air membantu tahap metabolisme tubuh.

6. Genetik: faktor genetik membuat tingkat metabolisme setiap orang berbeza, tetapi hal ini bukan faktor yang utama.

7. Fungsi hormon: Thyroid merupakan hormon pengatur metabolisme, yang menjaga gula darah tetap stabil sehingga menghidari penurunan tahap metabolisme.

8. Stres: Stress berlebihan menyebabkan tahap metabolisme semakin melamban. Kekurangan nutrien bukan sahaja melemahkan sistem metabolisma. Fungsi hipotalamus juga akan terganggu.


Teori ini mencadangkan bahawa Vitamin B17 adalah nutrien penting yang sering kekurangan dalam diet moden. Walaupun anda seorang yang kelihatan sihat tetapi jika anda mengalami kemurungan, berat badan yang berlebihan dan penyakit yang disebabkan oleh berat badan, dan akhirnya kanser. Dalam masyarakat moden hari ini, kita di anugerahi oleh sumber makanan yang lengkap, tetapi sebahagian besar daripada kita kekurangan pemakanan yang mengandungi Vitamin B17 di sebabkan fakta dan kekurangan maklumat.Buku ini merupakan salah satu sumber maklumat yang sangat di perlukan. Seorang Ahli Biokimia Dr Ernst T. Krebs, telah berjaya menjumpai Vitamin B17. Beliau mendapati Vitamin B17 boleh di asingkan dari berbagai sumber, antara sumber Vitamin B17 yang tertinggi boleh di dapati pada biji buah Apricot, biji epal dan sebahagian kecil dari makanan yang kita makan hari ini. Vitamin B17, yang juga dikenali sebagai laetrile, dipercayai oleh banyak ahli sains sebagai anti-kanser - sejenis agen kemoterapi yang menjadikan sel kanser sebagai sasaran, pembunuh sel kanser cara semulajadi ini hanya membunuh sel kanser sahaja tanpa melibatkan normal sel dan tidak mempunyai kesan sampingan yang teruk kepada pesakit. Teori ini terbentuk hasil dari penelitian Dr Ernst T. Krebs terhadap kehidupan Alam semulajadi. Beliau mendapati Penggunaan Vitamin B17 adalah sebahagian dari cara mamalia mempertahankan diri mereka terhadap kanser. Vitamin B17 terdiri daripada molekul cyanide terikat kepada molekul benzaldehyde dan dua molekul glukosa. Ikatan glukosa menyebabkan kedua-dua cyanide dan benzaldehyde terkunci ketat dalam Vitamin B17. Dalam Sel Kanser terdapat kehadiran sejenis enzim, enzim tersebut akan bertindak balas dengan molekul B17. Maksudnya dimana ada kehadiran sel kanser disitulan terdapat enzim tersebut. Sifat semulajadi Enzim tersebut akan serta merta bertindak balas dengan B17 jika kedua-dua molekul ini bertemu. Hasil dari tindak balas tersebut akan melepaskan cyanide dan benzaldehyde molekul B17, cyanide bekerja secara sinergistik dengan dan benzaldehyde kemudian membunuh sel-sel kanser. Kemampuan Vitamin B17 membunuh Sel Kanser telah lama di ketahui, oleh pihak Barat tetapi akibat dari keuntungan kewangan, mereka melakukan propaganda bahawa B17 adalah hasil dari penipuan besar. 


suntikan vitamin B17
rujuk link ini; kajian vitamin B17



suntikan immune stem cell
rujuk link ini; kajian stem cell

hubungi kami dengan segera utk bantuan:
DR. Majezan Yaacob MD 012 907 8511 
Mat Norfiah  013 996 2974 

Menurut Teori ini, penyakit kanser terjadi akibat dari kekurangan Vitamin B17 dalam Diet pemakanan mamalia. Teori ini mengandaikan; kitaran kanser bermula dari dua fasa. Fasa pertama apabila usia seseorang masih muda mempunyai kesukaran mendapat kanser, apa bila usia semakin meningkat - pertengahan usia permulaan mendapat kanser. Pada fasa kedua kebanyakan sel badan mudah rosak dan sel kenser lebih cepat meningkat di sebabkan kerana mereka telah terdedah kepada persekitaran karsinogen untuk jangka masa yang lebih lama. Teori ini mencadangkan penggunaan Vitamin B17 dalam diet dengan kadar yang mencukupi bersama-sama dengan produk anti kanser yang lain termasuk Enzim Proteolitik ( Bromalain ), Ssg dan Graviola untuk membunuh sel-sel kanser yang muncul dalam kebanyakan orang muda hingga usia pertengahan dan lanjut usia. Sebagai contoh jika pengambilan Vitamin B17 dalam diet makanan harian anda sebanyak 3%, Secara automatik tubuh badan anda akan mengurangkan kadar metabolik sebanyak 3%. Ini akan melambatkan tindak balas kimia dalam badan turun dengan purata 3%, dan Vitamin B17 dalam diet makanan cukup untuk membunuh semua sel-sel kanser, untuk sementara waktu. 

Proses ini harus di lakukan secara berterusan supaya Vitamin B17 dapat membunuh sel kanser secara keseluruhan 100%. Seterusnya tubuh badan kita perlu mengurangkan kadar metabolik lagi, sebagai contoh pengurangan 10%. Kesanya seseorang itu merasa kelaparan secara berterusan, kemurungan dan berat badan menurun. Dalam Keadaan ini orang tersebut mula menghadapi masaalah kesihatan. Akhirnya jika anda sering menurunkan kadar metabolik ia akan mencapai pada satu peringkat melebihi 10%, di mana badan tidak boleh mengurangkan kadar metabolik lagi. Jika tubuh mencapai peringkat ini. Maka sel kanser akan merebak dan Vitamin B17 tidak mampu lagi untuk membunuhnya. Pada peringkat ini seseorang itu akan mendapat kanser, dan mungkin akan mati. Teori ini mengatakan langkah pencegahan yang baik dapat di lakukan dengan pengambilan Vitamin sebanyak 500 mg hingga 1500 mg. Pengembangan sel kanser dapat di hentikan dengan pengambilan Vitamin B17 dan Vitamin C sekurang kurangnya 2000 mg setiap hari. Pengambilan Vitamin C tahap tinggi diperlukan, antara lain, untuk menghasilkan kolagen, kolagen sangat di perlukan oleh normal sel untuk mencipta sel baru bagi menggantikan sel-sel kanser yang terbunuh. Secara khususnya, teori ini meramalkan bahawa dalam kebanyakan kes kemurungan dan kes berat badan yang melampau. Apabila melakukan ujian hormon tiroid akan menunjukkan tahap T4 menghampiri paras normal atau lebih rendah dan tahap TSH normal dan tidak terlalu tinggi (keputusan ujian seperti ini hanya sesuai untuk mereka sahaja). 

Sekiranya bacaan ujian hormon tiroid menunjukan seperti di atas, teori ini mencadangkan pengambilan diet yang benar-benar berkhasiat. Termasuk Vitamin B17 yang mencukupi ( 1500 mg sehari ). Dalam tempoh beberapa bulan, kebiasaanya anda akan melihat keputusan ujian hormon tiroid tahap T4 menjadi lebih tinggi, biasanya pertengahan atau lebih dari julat normal. Seterusnya mengurangkan kemurungan, perasaan kelaparan akan berkurangan secara berterusan. Ini akan membawa ke arah kesihatan yang baik selama 1 tahun. Teori ini juga mengatakan, bahawa jika kadar metabolik tiruan pesakit dibangkitkan dengan dengan cara memberi mereka hormon tiroid (apabila tubuh sedang cuba untuk mengurangkan kadar metabolik untuk melindungi terhadap kanser), maka sel kanser akan lebih cepat berkembang. 


Bagi menyokong teori ini, Pakar-pakar B17 Metabolik Therapi mencadangkan agar mengambil Vitamin B17 dengan cukup, antaranya mereka mencadangkan memakan 10 dan 20 biji aprikot sehari memulakan dengan mengambil 1 biji sehari tingkatkan sehingga 20 biji sehari. Pengambilan Vitamin C sekurang-kurangnya 2000 mg sehari bersama biji apricot akan lebih membantu. Perhatikan jika tahap T4 diiringi oleh tahap TSH yang sangat tinggi, ia merupakan salah satu petunjuk bahawa terdapat masaalah yang serius pada tiroid yang perlu ditangani. Dalam keadaan ini, Vitamin B17 tidak akan mampu untuk meningkatkan tahap T4, dan suplemen hormon tiroid sukar di jangka kesanya kepada sel kanser , secara umum, keadaan ini akan membuat sel kanser merebak dengan lebih tinggi.



SEKIAN, NANTIKAN UPDATE SETERUSNYA.
TERIMA KASIH
hubungi kami dengan segera utk bantuan:
DR. Majezan Yaacob MD 012 907 8511 
Mat Norfiah  013 996 2974 

0 comments:

Post a Comment